FANDOM

368b33ff5a700402a6a51092ba0360a3

Wiola - gigantycznych rozmiarów krowa, zamieszkująca wielką stodołę w jednym z pięciu tajnych rezerwatów znanym jako Baśniobór.

Wygląd

Wiola to olbrzymia brązowo-biała krowa. Obecnie liczy kilkanaście metrów wysokości, każde jej kopyto ma wielkość wanny, a na jej szyi, na brązowej obroży, zawieszony jest ogromny złoty dzwonek.

Umiejętności

Daje ona magiczne mleko, służące jako napój dla wróżek, po wypiciu mleka Wioli przez człowieka, ten zaczyna widzieć magiczne istoty aż do czasu gdy zapadnie w sen. Codzienne jej dojenie jest zadaniem golema Hugona. Wiola słynie ze swojej długowieczności. Pochodzi z Europy, a dokładnie z rezerwatu w Pirenejach. Została przywiedziona na statku. W pierwszej części odegrała dużą role w uratowaniu Baśnioboru - jej krew i mleko były jednymi ze składników, jakie Kendra Sorenson podała wróżkom (Na rozkaz Królowej Wróżek), by urosły i mogły stanąć z nią do walki z demonem Bahumatem w Zapomnianej Kaplicy.

Ciekawostki

  • Wiola jest marzeniem każdego mistrza eliksirów, jej krew, pot, mleko, łzy, a nawet odchody mają magiczne właściwości.
  • Wiola ciągle rośnie.