FANDOM

Ruth Sorenson żona Stana Sorensona, matka Sophie, Carla i Scotta, babcia Kendry i Setha Sorensonów. Została zmieniona w kurę przez dżinna, odczarowała ją wiedźma Muriel Taggert, przez co została uwolniona, a następnie została przemieniona przez demona Bahumata w ślimaka, odczarowały ją wróżki wezwane na wojnę przez Kendrę. Bardzo dobrze posługuje się kuszą. Nie lubi i nie ufa Vanessie Santoro.

Historia

Baśniobór

Jeszcze przed przyjazdem swoich wnuków Ruth i jej mąż Stan udali się do lochów, gdzie para chciała porozmawiać z dżinnem. Negocjacje nie poszły po ich myśli i kobieta została zamieniona w kurę. Po przyjeździe Kendry i Setha Stan powiedział wnukom, że Ruth musiała wyjechać do umierającej ciotki Edny. Dzieci uwierzyły w wymówkę. Stan pokazał im ich pokój, w którym stała klatka z kurą o pomarańczowo-złotych piórach. Mężczyzna powiedział, że ptak ma na imię Złotogłówka, choć tak naprawdę była to ich babcia.

Kura

Ruth zaczarowana w kurę przez Dżinna

Kendra znalazła list Sfinksa do dziadka, w którym ten pisał, że wciąż nie znaleźli sposobu aby odczarować Ruth. Po porwaniu Stana, Leny i Dale'a dzieci wróciły do swojego pokoju, gdzie ze zdziwieniem odkryli, że kura ułożyła z ziaren napis "Ja babcia". Zdesperowane rodzeństwo zabrało kurę do wiedźmy Muriel Taggert, która odczarowała kobietę. Niestety, nie wiedzieli, że jest ostatni węzeł i nieumyślnie ją uwolnili. Ruth próbowała powstrzymać Muriel, jednak się to nie udało.

Ruth, Kendra i Seth musieli uratować zaginionych i powstrzymać wiedźmę. Aby dowiedzieć się, gdzie są, udali się do Nerona, trolla skalnego, który był jasnowidzem. Dzięki sprytowi Ruth udało się przekonać Nerona do wyjawienia informacji. Ona i dzieci dowiedzieli się, że Stan i Lena są przetrzymywani w Zapomnianej Kaplicy. Nie pokonali Muriel, diablików i Bahumata, ale Kendrze udało się uciec. Dziewczynka powróciła z armią olbrzymich wróżek, które pokonały zło i odczarowały pozostałych, w tym Ruth.

Wygląd

Ruth była starszą kobietą . Była średniego wzrostu i "nieco korpulentna" (nieco otyła). Jej włosy miały kolor cynamonu z cukrem.

Występowanie