FANDOM

KrynicaNieśmiertelności

Trzeci róg jednorożca w Krynicy Nieśmiertelności

Rogi jednorożca — w połowie przeźroczysty, perłowy róg jednorożca to ich duma z powodu silnych magicznych właściwości. W ciągu całego życia tej istoty rosną kolejno trzy rogi. Z wiekiem pierwsze dwa wypadają, mniej więcej jak zęby mleczne u ludzi.

Pierwszy róg jednorożca to potężny przedmiot. Jest to prosty spiralny, perłowobiały, idealnie gładki róg wielkości sztyletu. Oczyszcza wszystko, czego dotknie, neutralizuje każdą truciznę, eliminuje każdą chorobę ciała oraz leczą "urazy" psychiczne, takie jak więź między narkobliksem a jego ofiarą. Pierwszy róg może zostać znaleziony lub podarowany - nie da się go ukraść. Nawet najbardziej cyniczny łajdak na myśl o kradzieży poczuje wystarczająco silne wyrzuty sumienia, aby nie dokonać tego czynu, wyjątkiem są Zaklinacze cieni, którzy umieją się oprzeć wyrzutom sumienia. Pierwszy róg jednorożca jest kluczem do otworzenia głównej bramy Gadziej Opoki. Może służyć także jako komunikator pomiędzy jednorożcem do którego należy, a istotą trzymającą go.

O drugim rogu jednorożca niewiele wiadomo, jednorożec może kontrolować go za pomocą komend, które wydaje w nieznanym nam języku, który rozumieją wróżkokrewni. Róg ten może zostać zamieniony w miecz, ma także właściwości oczyszczające tak samo jak pierwszy róg.

Trzeci róg jednorożca, wyrasta tym istotom na stałe, pozwala im przybrać ludzką postać. Bez niego utknęłyby w ciele człowieka na zawsze.

Ciekawostki

Nieśmiertel Krynica

3 róg

  • Pierwszy róg Paprota był duszą Grunholdu, został odebrany centaurom za nieposłuszeństwo.
  • Drugi róg Paprota został mu odebrany przez Sfinksa, jednorożec odzyskał go podczas walki.
    KendraSpeakstoJubaya-0

    1 róg

  • Paprot oddał swój trzeci róg aby zniewolić demony w Zzyzxie, jednocześnie na zawsze więżąc się w ludzkiej postaci, z jego rogu powstała Krynica Nieśmiertelności.
  • W Smoczej Straży Paprot oddał swój pierwszy róg Kendrze żeby mogła się z nim komunikować.