FANDOM

"W naszym towarzystwie laski zawsze są zawstydzone."

Nowel do Marli Sorenson, Baśniobór: Klucze do Wiezięnia Demonów

Nowel satyr zamieszkujący Baśniobór. Najlepszy przyjaciel Dorena. Był uzależniony od swojego przenośnego telewizora, którego posiadał wbrew woli Stana Sorensona, opiekuna Baśnioboru. Teraz ogląda programy na nowym dużym telewizorze, który wraz z Dorenem dostali w zamian za ich wkład podczas bitwy z demonami i wspieranie Setha podczas jego podróży.Jest jednym z najbardziej lubianych satyrów w Baśnioborze.

Biografia ==

Baśniobór

Kendra i Seth poznali Nowela i Dorena, gdy ci próbowali ukraść zupę ogrzycy. Pomogli dzieciakom przed nią uciec. W zamian za pomoc zaproponowali, by rodzeństwo odwdzięczyło się dając im baterie R14. Gdy Seth poprosił, by pomogli mu odszukać dziadka i Lenę, satyrowie natychmiast znaleźli wymówkę i poszli stamtąd.

Baśniobór: Gwiazda Wieczorna Wschodzi

Seth spotkał się z nimi z drugiej części, chcąc im sprzedać baterię, by coś cennego uzyskać. Wtedy zjawia się Olloch Żarłoczny i chłopak musi uciekać. Kolejny raz Kendra i Seth widzą satyrów na ich korcie tenisowym. Proszą, by Ci wskazali im miejsce w którym skrzaty przechodzą do domu.

Baśniobór: Plaga Cieni

Seth spotyka satyrów na początku książki gdy ponownie chce im sprzedawać baterie (mimo zakazów dziadka). Dwaj przyjaciele zabierają chłopaka do krainy nypsików, by wziąć od nich złoto. Tam odkrywają, że nypsiki toczą ze sobą wojnę. Siódme i Szóste Królestwo całkowicie zmieniło wygląd: mieli szarą skórę i czerwone oczy. Satyrowie pomogli pozostałym królestwom w zamian za złoto. Pewnego dnia złe nypsiki zemściły się na Nowelu i pogryzły go, przez co i on przybrał mroczną postać. Doren pobiegł po pomoc do ogrodu. Tanu i Seth szybko przybiegli zobaczyć co się stało. Nowel zaatakował ich przez co i Tanu zniknął (tak jak Coulter). Potem widzimy Dorena niedaleko stawu najad, w pobliżu kapliczki Królowej Wróżek. Obaj satyrowie (Nowel został wyleczony) pojawiają się na przedwczesnym przyjęciu urodzinowym Kendry.

Baśniobór: Tajemnice Smoczego Azylu

Satyrowie pojawili się w tej części, gdy zaprosili Setha na hamaki, by namówić chłopaka do sprzedawania im baterii. Seth wyznał, że Kendra umarła i przyjaciele się zasmucili. Potem przyszedł Hugo i zabrał Setha. Później Seth grał z satyrami w futbol (przed przyjazdem siostry). Następnie satyrowie go pocieszali, gdy był zły na rodzinę, że nie mógł iść na spotkanie z centaurami. Wtedy Seth dostał od nich napierśnik (który później podarował Kendrze na jej wyprawę) i obiecał dostarczyć im później stu dwudziestu baterii.

Baśniobór: Klucze do Więzienia Demonów

W tej części Seth Sorenson namówił ich na wyprawę do Śpiewających Sióstr (razem z nim i Vanessą) w zamian za prawdziwy telewizor. Przyjaciele przystali na tę propozycję. Towarzyszyli Sethowi w wielu niebezpiecznych misjach i byli zachwyceni nowoczesnym światem, np. fast foodami. Walczyli w bitwie, gdy Zzyzx zostało otwarte. Przeżyli i byli na uczcie Agada. Tam głosowali, by nie czynić Sfinksa Wiecznym (poparli w ten sposób Vanessę; można się domyślić, że właśnie tylko z tego powodu głosowali).

Smocza Straż tom 1

Wraz z Dorenem towarzyszył Sethowi w podróży do Śpiewających Sióstr w celu spłaty długu. Dowiadujemy się także, że satyrowie otrzymali obiecany telewizor. Wraz z Sethem namówili Knoxa do zabrania worka pełnego złota, który wypadł im na terytorium ogrów, którym to złoto zabrali. Gdy na Setha rzucił się jeden z ogrów ci próbowali go zatrzymać. Przy pomocy Hugona udało się unieszkodliwić ogra i nikomu nic się nie stało. Następnie gdy Seth i Kendra wyruszyli do Gadziej Opoki satyrowie mieli za zadanie strzec beczki umożliwiającej podróżowanie do drugiej takiej beczki w Twierdzy Czarnodół. Gdy Seth wrócił z sekretnym planem wysłania Knoxa do smoczego rezerwatu po berło ci na mocy przyjaźni zgodzili się ich przepuścić.
Newel

Mroczna postać Nowela

Wygląd

Nowel jest pół kozłem-pół człowiekiem. Ma owłosiony ludzki tors i kozie nogi. Jego rogi są dłuższe od rogów Dorena.

Charakter

Nowel jest zabawny, ale też nieco tchórzliwy i leniwy. Ma talent aktorski. Uwielbia imprezy oraz "uganianie się za panienkami".

Występowanie