FANDOM

20184141 322437998204995 754983391538970624 n

Fanart przedstawiający uwięzioną Muriel

Muriel Taggert - Wiedźma; żona byłego opiekuna Baśnioboru. Była panią Mendinga i służebnicą Bahumata. Więziło ją 13 węzłów. Wiadomo, jak zostały rozwiązane trzy: jeden żeby przywrócić Sethowi Sorensonowi normalny wygląd po odwecie wróżek, drugi na zamienienie Ruth Sorenson z powrotem w człowieka i trzeci gdy to Efira próbowała z powrotem zostać hamadriadą. Gdy została uwolniona zaczęła grozić rodzinie Sorensonów. Wiadomo, że uwolniła Bahumata. Więzy użyła m.in na: Odmłodzenie się, uleczenie się, ożywienie Mendiga, zmienianie więźniów w zwierzęta, powiększenie diablików czy zwiększenie swojej mocy. Nie występuje w żadnej innej części książki. Była członkinią Stowarzyszenia Gwiazdy Wieczornej, a z innymi członkami porozumiewała się wysyłając diabliki do granicy Baśnioboru, gdzie najczęściej czekał łącznik.

Książkowy opis

„Obok pnia siedziała żylasta, wysuszona ze starości kobieta. Ogryzała węzeł o szorstkim sznurze, który ściskała w kościstych dłoniach o gruzowatych palcach. Miała długie siwe włosy matowe o niezdrowym żółtawym odcieniu. Jedno z jej zamglonych oczu było przekrwione. Brakowało jej wielu zębów, a węzeł, który gryzła, pokrywały ślady krwi, zapewne z jej dziąseł. Blade ręce, odsłonięte niemal do ramion, były chude i pomarszczone. Seth widział bladoniebieskie żyły, a tu i ówdzie - fioletowe strupy. [...] Chłopiec zauważył że ma długie stopy barwy kości słoniowej, usiane śladami po ugryzieniach insektów.”

Występowanie