FANDOM

Gorgrog

Gorgrog walczący z Królową Wróźek

Gorgrog - były król Demonów. Mieszkał w Zzyzxie. Miał trzech synów, Brogo, Orogoro , Trzeci syn nie jest znany. W Kluczach do Więzienia Demonów został zabity Vasilisem przez Kendrę Sorenson, a nowym królem demonów został jego syn Orogoro.

Wygląd

Gorgrog to olbrzymia człekokształtna postać o potężnym, powyginanym porożu, porośniętym gęstym futrem. Był on wyższy niż Hugo, ale niższy od kolosalnego Broga. Na przekór blaskowi wschodzącego słońca wokół demona falowała ciemność. W pięści ściskał on wielki kunsztowny miecz, którego ostrza jeżyły się od kolców i zębów. Za nim po ziemi ciągnęło się kilka ciał przykutych czarnymi łańcuchami do szerokiego pasa. Na byczym łbie u podstawy poroża spoczywała żelazna korona (jedna z pięciu wielkich koron należąca do króla demonów, po śmierci Gorgroga przejął ją Orogoro).

Historia

Gorgrog kiedyś był wolny i mógł spokojnie niszczyć wszystko co popadnie. Miał kontrolę nad wszystkimi demonami. To on był odpowiedzialny za stan Króla Wróżek. Kiedy ludzkość miała już dość Gorgroga, najpotężniejsi czarodzieje na świecie postanowili zamknąć go w więzieniu, z którego nie był w stanie uciec. Tak właśnie powstał Zzyzx, do którego zostały wtrącone on i inne najgroźniejsze demony. Kluczami do tego więzienia było pięć artefaktów ukrytych w tajemnych rezerwatach. Dodatkowym zabezpieczeniem byli Wieczni - ludzie, których mogły zabić tylko smoczy ogień lub pióro feniksa.

13933097 652302151589869 396027531 n

Przez tysiąclecia Gorgrog był zamknięty w swoim wiezieniu. W końcu, Sfinks, postanowił otworzyć Zzyzx, bo myślał że nad nimi zapanuje. Okazało się jednak, że demon Nagi Luna i Graulas przejęli władzę nad SGW i Sfinks musiał się wycofać. Ponieważ Sfinks po prostu chciał zawładnąć demonami na jego warunkach i uważał, że nikt inny nie zrobi tego dobrze, a to się nie udało postanowił przejść na dobrą drogę. Z Zzyzx-u wyłoniły się hordy potworów i demonów. Na samym końcu wyszedł Gorgrog. Do pasa miał przypiętą dziwną ozdobę pas z uschniętymi ciałami przypiętymi do niego grubymi łańcuchami. Okazało się, że jedno z nich było ciałem Króla Wróżek, który jeszcze żył. Sama Królowa Wróżek walczyła z Królem Demonów. Na samym końcu książki został unicestwiony przez Kendrę Sorenson mieczem Światła i Mroku, Vasilisem, a nowym królem demonów został jego syn Orogoro.