FANDOM

Dale Burgess - krewny Ruth Sorenson, starszy brat Warrena Burgessa. Pomaga w różnych pracach w Baśnioborze.

Życiorys

Dale'a poznajemy w pierwszej części serii „Baśniobór”. Jest on wtedy pomocnikiem Stana, jego zastępcą. W drugiej części jego życie niewiele się zmienia, jednak za sprawą Vanessy - narkobliksa, zostaje wtrącony do lochu w Baśnioborze. W trzeciej części, jak i większość bohaterów, zostaje zmieniony w cień przez upadłą hamadriadę Efirę. Później wraca do dawnej postaci dzięki pomocy Kendry. Natomiast w czwartej części Dale praktycznie nie występuje. W piątej zostaje w domu gdy inni wyruszają uwolnić Setha. Zostaje odnaleziony w stodole.

Rodzina

Nic nie wiadomo o bliższej rodzinie Dale'a, wspomniane jest jednak, że jest starszym bratem Warrena, a także pra-pra-siostrzeńcem Pattona i Leny Burgess. Jest kuzynem Kendry i Setha z drugiej linii.

Wygląd

Według opisu z początku pierwszej części sagi „Baśniobór”, Dale jest bardzo wysoki oraz szczupły, ma też dość odstające uszy. Kolor jego włosów nie jest znany, ale prawdopodobnie są brązowe, jak u jego brata Warrena.Według Kendry ma około 35 lat i jest zupełnie nieatrakcyjny.

Charakter

Dale jest posłusznym i lojalnym pracownikiem. Jest miły, ale nie ma poczucia humoru. Dale jest szczery wobec innych, co nie zadowala Warrena, który jest jego bratem. Dale nie jest specjalnie inteligenty.

Ciekawostki

  • W pierwszej części Baśnioboru jest wspomniane, że Dale lubi jeść jajka z ketchupem i cebulą.
  • Gdy Kendra poraz pierwszy zobaczyła mężczyznę, nazwała go "Tyczkowatym".

Występowanie