FANDOM

Chronometer

Chronometr — jeden z pięciu artefaktów potrzebnych do otwarcia więzienia demonów - Zzyzxu. Oryginalnie znajdował się w Zaginionej Górze w Arizonie (jednym z pięciu tajnych rezerwatów), lecz po interwencji Pattona Burgessa został przeniesiony do Baśnioboru. Ostatecznie odnalazł go Seth Sorenson. Umieszczony był w magicznym sejfie strzeżonym przez Efirę.

Zastosowanie

Możliwości chronometru są ogromne, nie znamy wszystkich jego funkcji, można sądzić, że nawet jego twórca nie zdawał sobie sprawy z ogromu jego zastosowań. Dzięki temu artefaktowi można między innymi cofać się w czasie (maks. pięć osób) aż do czasu narodzin najstarszego z nich np. żeby uniknąć Oculusa, można także nastawić chronometr na przeniesienie się do momentu w czasie kiedy ktoś ponownie naciśnie guzik na jego obudowie.
Chronometr

Wygląd

Chronometr to złota kula o średnicy mniej więcej trzydziestu centymetrów. Na polerowanej powierzchni mieściły się różne pokrętła, guziki, dźwignie i przyciski. Obsługa tego artefaktu była bardzo trudna. Niektóre z wielu zastosowań odkrył Patton.