FANDOM

Bahumat
IMG 20180512 181053

Łeb Bahumata

IMG 20180512 181017 resized 20180513 011506020

Bahumat - jeden z czterech demonów "mieszkających" w Baśnioborze, niegdyś władał ziemią, na której założono rezerwat. Był uwięziony pod Zapomnianą Kaplicą, od powstania Zzyzx'zu.Teraz uwięziony jest głęboko pod ziemią.

Występowanie

Występuje jedynie w pierwszym tomie książki. W trzeciej części zostaje wspomniane, że jest on jednym z najsłabszych demonów, gdyż nawet nie został uwięziony w Zzyzx'ie. Zostaje nazwany w porównaniu do nich barankiem. W 5 tomie Graulas wspomina o nim, że uwolniłby go gdyby nie znajdowałby się tak głęboko pod ziemią i nie chroniła go wróżkowa magia.

Historia

Więzienie bohmata

Więzienie Bahumata

Bahumat przez setki lat terroryzował tubylców zamieszkujących te ziemie, dopóki grupa Europejczyków nie zaproponowała, że obali demona w zamian za własność nawiedzanych przez niego terenów. Z pomocą potężnych sprzymierzeńców oraz silnej magii Europejczycy zdołali pokonać i uwięzić demona. W 1829 roku Bahumat nieomal uciekł, kiedy jego więzienie uległo uszkodzeniu, ale udało się go przenieść do podziemi kościoła znanego jako Zapomniana kaplica. Tam został uwięziony w ten sam sposób co Muriel Taggert - przy użyciu zasupłanych sznurów. Gdy Muriel odzyskała wolność, pomogła Bahumatowi uciec, wypowiadając życzenia i dmuchając na jego węzły. Kaplica została przy tym zniszczona. Uwięziono go ponownie, gdy Kendra wezwała armię wielkich wróżek. Użyły one złotych lin, a w końcu zakopały Bahumata i Muriel pod kwitnącym wzgórzem, w miejscu gdzie niegdyś stała Zapomniana Kaplica.

Wygląd

Demon trzykrotnie przerasta zwykłego człowieka, a jego smoczą głowę wieńczą trzy rogi. Chodzi wyprostowany, ma trzy ręce, trzy nogi i trzy ogony. Całe jego ciało pokrywają tłuste czarne łuski najeżone zakrzywionymi kolcami. W złośliwych oczach lśni inteligencja.

Moce i Umiejętności

Jego magia jest wyjątkowo mroczna i przerażająca. Demon posługuje się ścianą cienia, która sunie przed nim niczym smoła, spowija i oślepia każdą istotę na jego drodze. Ogłuszający ryk Bahumata jest tak głośny, jakby wypaliło jednocześnie tysiąc armat i dosłownie ogłusza. Do walki używa swoich ogonów, niewiarygodnie szybkich cięć pazurów oraz ogromnej paszczy najeżonych zębami.

Ciekawostki

  • Bahumat stracił trzy rogi w pojedynku z wróżkami.

Występowanie