FANDOM

To nie to czego szukasz? Zobacz też inne znaczenia: nazwę rezerwatu lub tytuł książki.

Baśniobór (ang. Fablehaven) - seria książek autorstwa Brandona Mulla. Wydanie pierwszej książki w Ameryce pojawiło się 30 lipca 2006 roku, zaś w Polsce - w 2011 r.

Baśniobór (opis pierwszego tomu)

Kendra i Seth mają spędzić wakacje u dziadka. Nie są tym zachwyceni. Dziadek wita ich całą serią zakazów i przestróg. Okazuje się jednak, że ten dziwny staruszek pełni bardzo ważną funkcję - jest strażnikiem niezwykłej krainy, Baśnioboru. Przez wieki Baśniobór był schronieniem czarodziejskich istot, żyjących według pradawnych reguł. Do dziś zamieszkują go w zgodzie zachłanne trolle, figlarne satyry, zgryźliwe czarownice, psotne chochliki i zazdrosne wróżki. Dzieci wcale nie zamierzają słuchać dziadka, który zakazuje zbliżać się im do lasu. Nie wiedzą, że łamiąc zakaz, uwolnią siły zła, którym będzie trzeba stawić czoło. By uratować rodzinę, Baśniobór, a może nawet cały świat, Kendrze będzie uczynić to, czego zawsze obawiała się najbardziej...

Krótkie cytaty z okładek i opisy

Baśniobór

"Dawno żadna książka nie sprawiła mi tyle przyjemności! Żałuję tylko, że nie mogłem jej przeczytać, kiedy byłem dzieckiem." Christopher Paolini, Autor Eragona."

Baśniobór: Gwiazda Wieczorna Wschodzi

"Wygnajcie rodzinę na spacer, zamknijcie drzwi, wyłączcie telefon i zaczniejcie czytać."

Baśniobór: Plaga Cieni

"Jedna z ostatnich przystani prawdziwej magii. Czarodziejska? Oczywiście. Ekscytująca? Jasne. Bezpieczna? Cóż, właściwie wręcz przeciwnie."

Baśniobór: Tajemnice Smoczego Azylu

"Pasjonująca przygoda pary nastolatków nabiera rangi kosmicznego konfliktu dobra i zła."

Baśniobór: Klucze do Więzienia Demonów

"Walka o losy świata wkracza w decydującą fazę.Trzymajcie się mocno!"

Galeria

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Baśniobór (seria)