FANDOM

Baśniobór: Plaga Cieni
Tytuł oryginalny: Fablehaven. Grip of the Shadow Plague
Plaga cieni
Numer tomu: 3
Napisał: Brandon Mull
Tłumacz: Rafał Lisowski
Ilość stron: 451
Ilość rozdziałów: 24
Streszczenie
Wkrótce...
Nowe postacie
Przewodnik po tomach
Poprzedni
Baśniobór: Gwiazda Wieczorna Wschodzi
Następny
Baśniobór: Tajemnice Smoczego Azylu

Baśniobór: Plaga Cieni - trzecia część cyklu "Baśniobór". W Polsce została wydana 2012 roku.

Opis

Kendra dołącza do Rycerzy Świtu - organizacji w walczącej ze Stowarzyszeniem Gwiazdy Wieczornej. Wraz z innymi Rycerzami wyrusza do rezerwatu o nazwie Zaginiona Góra, aby odnaleźć kolejny artefakt - tym razem trzeba zmierzyć się z prawdziwym smokiem! Tymczasem Seth obserwuje rozchodzącą się po całym Baśnioborze tajemniczą chorobę, która zmienia stworzenia dobre w złe. Jak powstrzymać mroczne istoty, by nie zawładnęły domem, a nawet rezerwatem?

Opis z tyłu książki

W Baśnioborze trwają wakacje. Seth, wbrew woli dziadka, znów sprzedaje satyrom baterie. Wpada przy tym na ślad dziwnej plagi: istoty światła przemieniają się w stworzenia ciemności. Opiekunowie lasu nie wiedzą, jak temu przeciwdziałać, i próbują odkryć przyczynę tajemniczego zjawiska. Tymczasem Kendra dołącza do Rycerzy Świtu i wraz z innymi członkami bractwa wyrusza na niebezpieczną misję: trzeba odnaleźć kolejny artefakt, zanim uda się to Stowarzyszeniu Gwiazdy Wieczornej. Czy Seth dzięki brawurze znów uratuje Baśniobór?