FANDOM

Living Mirage
IMG 20180512 183118

Żywy Miraż (zwany również Wielką Oazą) — położony we wschodniej Turcji tajny rezerwat, który mieścił Krynicę Nieśmiertelności. Opiekował się nim Sfinks, a obecnym opiekunem jest Agad. Był najlepiej ukryty z pięciu tajnych rezerwatów. Na jego terenie stoją piramidy schodkowe. W głównej budowli mieszczą się zarówno mieszkanie obecnego opiekuna, jak i podziemny loch. Do mieszkańców Żywego Mirażu należą między innymi chimery, krasnale, olbrzymy stepowe, karkadanny, mantikory i harpie.

Loch

Podziemny ogromny Loch znajdujący się pod wielkim Zigguratem jest niezwykle głęboki. Z więzienia niezwykle trudno uciec bez pomocy z zewnątrz. Więźniowie wydrążyli długie tunele dzięki, którym mogą się poruszać między celami. Jedno z przejść prowadzi do pokoju pełnego gier. Za dobre zachowanie i brak buntu do pokoju dochodzą nowe gry, ale jeśli wybuchnie bunt wszystkie gry znikają . W zakazanych rejonach lochu, a także najgłębszym tunelu znajdowało się więzienie Nagi Luny - skrzynia ciszy okrążona pierścieniem powstrzymania. Aby dostać się do pomieszczenia z skrzynią ciszy potrzebny był klucz. Tym samym kluczem można otworzyć katakumby, gdzie trzymano nieumarłych, które także znajdują się w zakazanej części lochu. Istnieje tajne przejście prowadzące w głąb lochu. Dzięki nim można się wydostać z więzienia niepostrzeżenie, ale niewiele ludzi o nim wie. Tajny tunel zaczyna się od świetnie zamaskowanego wejścia wyglądającego jak ściana. Dalej prowadzi przez schody prowadzące do jaskini pełnej ostrych, kanciastych, czarnych głazów. Dalszej drogi pilnuje Halad, lammasu w niewoli u Sfinksa. Nie może przepuścić nikogo bez zgody swojego pana. Jest on ostatnią przeszkodą do wyjścia z więzienia.

Kapliczka wróżek

Na terenie rezerwatu w żyznej dolinie znajdowała się Zapieczętowana kapliczka wróżek. Strzeże ją prawdziwy Sfinks. Kopuła zapieczętująca kapliczkę miała kilka pięter wysokości i wydaje się dostatecznie duża, aby mógł w niej wystąpić cyrk. Jest wykonana z matowego czarnego żelaza, pozbawionych wszelkich śladów rdzy.

Nęcący Gaj

Rosnące tam owoce pachną niebywale kusząco na przykład . Wszystkie owoce są szkodliwe. Większość zabija. Sfinks twierdzi, że niektóre roztapiają kości , a inne sprawiają ,że człowiek staje w płomieniach.

Ciekawostki

  • Obok Nęcącego Gaju znajduje się  siedlisko trolli rzecznych.
  • W Żywym Mirażu znajdują się Żądlikule i jest to jedyne znane miejsce ich występowania.
  • Legowisko ruka znajduje się w zasięgu piętnastominutowego marszu od Wielkiego Zigguratu.
  • Tajnego wyjścia strzeże Lammasu.