FANDOM

Śpiewające Siostry - wiedźmy występujące w piątej części sagi oraz w Smoczej Straży. Służą im rzeczne trolle. Są trzy Śpiewające Siostry: Orna, Wilna i Berna. Zamieszkują wyspę na Missisipi chronioną łagodnym zaklęciem dekoncentrującym. Siostry znajdują się w sporej jaskini pod wyspą, do której prowadzą dwa wejścia:

  • Pierwsze: dla osób, które przychodzą do sióstr po przysługę, znajduje się ono za drzwiami umieszczonymi w wysokim klifie
  • Drugie: przeznaczone jest dla osób powracających do Sióstr w celu dotrzymania umowy, znajduje się po drugiej stronie wyspy. Jest to niski tunel zakończony zniszczonymi drzwiami z drewna, które choć z wierzchu poorane, jest bardzo grube.

Siostry przebywają w zawilgoconej komnacie z kraterami pełnymi kałuż. W każdej kałuży zaś znajduję się olbrzymi biały czerw. Siostry stoją wokół jednej z nich. W komnacie pachnie słodką zgnilizną oraz papkowatą mieszanką rozkładających się owoców.

Moce

Śpiewające Siostry odpowiedzą na każde pytanie podróżnika jeżeli ten zgodzi się na warunki jednej z trzech umów, lub też zaproponuję własną, którą siostry przyjmą. Jeśli umowa nie usatysfakcjonuje sióstr zabiją one nieszczęśnika. Gdy uzgodni się transakcję z Siostrami, te czarują nóż przymierza.

"Kiedy wywiążemy się z przyrzeczenia, będziesz musiał wypełnić swoją przysięgę. Jeśli tego nie zrobisz lub jeśli wyjawisz innym szczegóły naszej umowy, ten nóż odbierze ci życie. Niechaj się tak stanie".

Wygląd

Śpiewające Siostry
Śpiewające Siostry mają zrośnięte nadgarstki w taki sposób, że tworzą trzyosobowy krąg. Berna jest najwyższą i najchudszą z sióstr, najniższą prawie bez włosów jest Orna, która jest także najmilsza dla podróżnych, a Wilna, trzecia z nich jest bardzo sflaczała, z obwisłą skórą z ramion. Na pierwszy rzut oka wszystkie dobiegają schyłku średniego wieku. Jedyna ilustracja Śpiewających Sióstr znajduje się w "Przewodniku opiekuna", jednak została zasłonięta tekstem informującym, że "ich wizerunek jest zbyt przerażający, by go tu umieścić".

Wystąpienie

Baśniobór: Klucze do więzienia demonów

Gdy Seth przyszedł do Śpiewających Sióstr te najpierw zażądały od niego ofiary z wroga, przyjaciela i krewnego. Chłopiec nie zgodził się. Druga ofertą było przejście trzech prób. Orna jednak, ku niezadowoleniu pozostałych sióstr, ostrzegła chłopca, że próby są ustawiane tak, iż nikt nie jest w stanie ich przejść. Chłopiec więc odmówił ponownie. Ostatnią propozycją było to, że rok po zdobyciu Vasilisa Seth przyjdzie i będzie im służył do końca swojego życia. Seth nie przystał także i na tę propozycję i sam złożył ofertę. Postanowił oddać Vasilisa rok po zdobyciu miecza, przyprowadzić siostrom posłuszne mu widmo i spełnić jeszcze jedno ich życzenie. Siostry przystały na tę ofertę. Chłopiec wyszedł z ich kryjówki cały i zdrowy, znając położenie Vasilisa.

Smocza Straż

Następne pojawienie się Sióstr, ma miejsce w pierwszym tomie Smoczej Straży, kiedy to Seth Sorenson postanawia, spłacić dług zaciągnięty u sióstr. Oddaje on Siostrom Vasilisa i posłuszne mu Widmo. Siostry jednak nie wskazują Sethowi dodatkowego artefaktu, który miałby jeszcze zdobyć, lecz obiecują poinformować go o tym co chcą dostać w odpowiednim czasie. Dodatkowo siostry informują Setha, że planowały posłać za Sethem magiczny nóż przymierza, za zdradzenie szczegółów ich umowy (Paprot wyczytał szczegóły umowy z umysłu Setha), lecz wiedziały, że chłopak nie miał na to wpływu, więc zarządziły głosowanie, w którym tylko Wilna postawiła się za zabiciem chłopca. Przy końcu wizyty, gdy Seth wychodzi już z pieczary Orna na złość siostrom ostrzega Setha przed przyszłością słowami: "Nadchodzi burza. Burza smoków."

Ciekawostki

  • Śpiewające siostry kilka razy odwiedzał je Patton Burgess, każde z tych spotkań przeżywając.
  • Pożywiają się one pijawkami dostarczanymi przez trolle.
  • Widmo podarowane Siostrom przez Setha, zostało nazwane przez Setha Jeczybułą, z powodu, jego ciągłego jęczenia i narzekania na los.